Anàlitzant activitats digials


Aquest és un nou aprenentatge "opcional" o d'aquells per saber una mica més... en aquest s'analitzen, mitjançant un diagrama de comparació, dues activitats digitals que utilitzen infants en l'escola. Aquest diagrama ha estat creat amb l'eina Word, per tal de potenciar-la i donar a conèixer que el Word no només és una eina per fer treballs escrits, sinó que et permet més funcions... així doncs descobreix la meva creació!


Així doncs, aquest nou aprenentatge busca l'objectiu de conèixer algunes activitats digitals a l'educació primària. A continuació, trobaràs el document per descarregar-te'l i podràs observar que és un diagrama format per tres circumferències, dues de principals. Per què dues? Doncs perquè cadascuna fa referència a una activitat diferent: la de color verd fa referència a l'activitat caceres del tresor titulada "Meduses", i la de color taronja fa referència a l'activitat d'applets temàtics titulada "El joc de les operacions".

La tercera circumferència és la més important, ja que neix de la intersecció de les altres dos, i per tant serien els aspectes comuns que tenen les dues activitats.

No t'explico més, clica el botó de baix i descobreix-ho!

Reflexionem...

Que hem pogut observar amb aquest aprenentatge? Primerament, que potser buscar diferències i semblances entre dues activitats (no només digitals) té una dificultat més gran del que pensava. Què analitzar una activitat comporta el seu temps i les seves indecisions, a part de trencar-te el cap buscant aquells criteris que vulguis analitzar.

En ser una tasca duta a terme al principi, he pogut anar entenent com funcionaria l'assignatura, a part de començar a familiaritzar-me amb les tecnologies digitals a l'educació primària, ara bé, penso que si comparo i faig aquest aprenentatge ara sortiria totalment diferent. Al final, quan anem adquirint bagatge i coneixement sobre un àmbit el resultat de les tasques augmenta i es transforma cap a positiu, no creus?

Finalment, un altre tret important a comentar és l'oportunitat de conèixer altres eines o maneres de fer diagrames, a part de les proposades. Queda demostrat, una vegada més, la versatilitat de funcions que proposa el recurs Word. La majoria de gent, i sobretot els i les infants, la tenen coneguda com una eina per fer els treballs escrits i redaccions, ara bé, estaria bé canviar la perspectiva i vivenciar com a partir del Word pots crear diagrames o gràfics, i que no tot són paraules. Al final, quan anem fent-nos grans ens adonem que amb aquest recurs podem fer moltes coses, ara bé, potser estaria bé que com a futur docent d'educació primària potenciés totes les funcions d'aquest recurs, i de molts altres, i fer un descobriment guiat a què els i les alumnes coneguin el màxim nombre de funcions possibles de les eines treballades.

Així doncs, a què esperes? Canvia la mirada! Entén un recurs digital com una cosa més global, holística, i observa tot allò que et permet fer... i el millor? Ajunta totes les funcions possibles per tal de fer unes creacions potents i riques digitalment.



© 2020 Aleix Gomez Subarroca. 4t curs CAFE i Educació Primària. 
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar