Tweet a week


Aquest és un aprenentatge atractiu i molt viu. Per què és viu? Doncs perquè el fet d'utilitzar l'eina Twitter et fa estar molt "enganxat" en l'actualitat del món, a les piulades dels companys i companyes de la UIB que també fan l'activitat, i pendent d'observar alguna piulada per repiular.... Llisca cap amunt i segueix llegint!!! 


Aquest és un taller que oferia la UIB, i com l'anterior del GIMP, vaig decidir aferrar-m'hi per veure quins aprenentatges em generava.... L'objectiu bàsic era anar compartint un tweet per setmana (o més) per tal de donar a conèixer el que treballem a l'assignatura TDEP. Ara bé, no només això, sinó que també es podia piular contingut i enllaços que anéssim veient per aquesta xarxa, o per altres, per tal de crear una xarxa de tweets basats en l'educació i les tecnologies digitals.

A més, cada tweet havia de ser etiquetat amb 2 #hastags proposats per la professora, ja que així podíem veure més fàcilment les piulades dels i les companyes de la UIB. Afegir, que vaig trobar oportú afegir un tercer #hastag, per tal d'incloure la UdL en aquest taller, i per tant que tots els meus tweets sortissin en un mateix #hastag.

T'invito a fer el següent: a continuació trobaràs tres botons diferents, cadascun és un dels #hastags emprats per a fer aquesta activitat. Clica'ls i et portaran a tots els tweets que s'hauran realitzat amb el #hastag en concret.



Sí, et podria compartir només el meu #hastag (el qual és #UDLDGPCAFE4) però crec interessant compartir-te'ls tots, per tal que puguis observar algunes piulades dels i les companyes... al final entre totes i tots podem aprendre més, no? 


Per concloure....

I quina utilitat extrec d'aquest nou aprenentatge? Doncs bé, simplement gràcies a la Sofia i a la UIB per facilitar-me aquesta experiència tan enriquidora, i és que he rebut un tracte molt individualitzat (mai millor dit) i amb seguiment virtual perfecte... per què podria dir que ha sigut un aprenentatge 90% virtual, ja que el fet d'estar a Lleida i Mallorca, generava que sempre estiguéssim parlant per videoconferència o per Twitter... per tant podríem reincidir en la importància de les tecnologies quan hi ha distàncies quilomètriques pel mig?

Doncs sí, i la tecnologia guanya molt protagonisme en aquestes situacions, però bé això ja ens va quedar demostrar a l'inici del confinament, no creus? Actualment, amb la situació que estem vivint, ha quedat dues coses clares:


  1. La importància de les tecnologies en moments com aquest, i en com ens poden ajudar i solucionar els problemes quan no ens podem ajuntar ni fer la "xarxa social" que tant ens agrada.
  2. Que no tothom ha après ni sap fer servir moltes plataformes/eines digitals, sigui per fer reunions o teletreball.

Respecte al segon punt, potser és una evidència clara que hem de potenciar encara més la CDD a les aules, i que els futurs docents hem d'apostar per a una educació més digital que mai. A part, com podràs llegir a la reflexió final, les XXSS ens brinden l'oportunitat de canviar la perspectiva que tenen els i les nenes d'elles i anar cap a una potenciació educativa, i que es plantegin el següent: Podem aprendre alguna cosa del Tick Tock? Podem utilitzar l'Instagram per una altra cosa que no fer històries ballant? Podem emprar el Twitter com a eina educativa?

No et faig més espòiler... descarrega't la reflexió i llegeix-la!

© 2020 Aleix Gomez Subarroca. 4t curs CAFE i Educació Primària. 
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar