Recordant Zamora


Et trobes en el darrer aprenentatge d'aquest ciberespai, i podria dir que és molt especial... Per què? Doncs a continuació ho sabràs... però abans escolta els descriptors i les dimensions treballades!


I per què dic que és especial? No és que la resta no ho siguin, però aquest li tinc una "estima", ja que em permet recordar els moments viscuts a la torbada anual de grups d'expressió corporal i dansa dels INEF's de les diferents universitats d'Espanya. Són tres dies a l'any, intensos, aprenent dels diferents tallers de dansa i expressió corporal, i compartint vivències úniques i especials amb gent de tot el territori amb la qual tens un vincle molt especial. Així doncs, aquest és un aprenentatge en format vídeo, el qual té com a objectiu recordar i que quedi memòria "digital" dels dies que vam passar, per tal de recordar-ho sempre.


Bé, doncs visualitza el vídeo que està a continuació i veuràs el record que vaig crear per tots els i les companyes del grup.



I què en traiem d'aquest aprenentatge?

Per què no treballar l'edició de vídeo, i tots els continguts i coneixements que això comporta, amb els nens i les nenes a l'educació primària. Per què no potenciar, també, aquest aprenentatge com a futur docent? Imagina't, se m'acaba d'ocórrer una idea, es podria treballar amb l'objectiu què els nens i nenes facin un vídeo dels moments viscuts a l'estiu, per tal de compartir-ho amb els companys i les companyes. Al final, quantes redaccions titulades "Què has fet aquest estiu?" hem redactat al llarg de la nostra vida educativa, i en quants idiomes diferents, ja que les fèiem a català, castellà, anglès i fins i tot francès... Així doncs, per què no digitalitzem aquesta redacció en format vídeo, a la vegada que els fem més competents digitalment?

I et preguntaràs, aprenem alguna cosa a part de fer servir un programari d'edició de vídeo? Doncs, crec que podem transmetre el valor de recordar-nos de les coses, de com en els moments que estàs de decaiguda emocional puguis visualitzar aquest tipus de vídeos per tal de remuntar emocionalment, i intentar estar feliç, recordant aquells bons moments i experiències viscudes.


"Poder gaudir dels records de la vida és viure dues vegades. 

Marco Valerio Marcial 


Tal com va dir el poeta espanyol, si recordem i gaudim d'aquests és viure dues vegades. Bàsicament, quan recordem els moments viscuts ens crea alguna una cosa al nostre interior, ens remou alguna cosa, aquesta cosa són els sentiments. El fet de recordar, i de veure-ho a un vídeo, ens activa emocionalment en funció de com siguin els records, creant melancolia, tristor, alegria, felicitat, esperança, amor, família, etc.

Així doncs, podríem dir que amb aquest aprenentatge també estem impartint una educació emocional als nens i les nenes, fomentant així el desenvolupament personal seu i nostre, ja que com a futurs docents això també ens afecta. A més, també potenciem la interdisciplinarietat, aspecte que trobo fonamental a l'educació. Per què hem d'aprendre els coneixements per separats, quan els podem interconnectar i treballar conjuntament?

© 2020 Aleix Gomez Subarroca. 4t curs CAFE i Educació Primària. 
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar