Coneixem la terra de Mai Més


A continuació es mostra una especial tecnològicament parlament. Per què? Doncs perquè he creat un recurs educatiu multimèdia (REM) conjuntament amb el company i amic Arnau Riera Sanchez. Aquest, tracta de superar unes pantalles inspirades amb l'obra literària de Peter Pan... doncs no esperis més, llisca cap a baix i coneix la terra de Mai Més! 


Aquesta última evidència obligatòria consta sobre un recurs educatiu multimèdia - REM referent a l'itinerari formatiu 2 sobre desenvolupament professional. Els objectius que se'ns plantejaven en aquesta tasca eren varis, els quals els hem tingut en compte a l'hora d'elaborar la proposta, a més, d'observar que l'eina utilitzada complís amb els requisits que se'ns demanava.

Pel que fa a la nostra creació, hem escollit el programa d'edició "ClassFlow", i a través d'aquest, hem dissenyat el nostre REM basat en el llegendari llibre de Peter Pan, on hem dissenyat un fil conductor d'activitats (abans, durant i després de la lectura) que pots ser implementat com una programació didàctica dins la matèria de llengua i literatura.

En aquest recurs, podeu trobar una gran diversitat d'activitats multimèdia junt amb avaluacions, i totes elles emmarcades dins la mateixa lliçó. No espereu més i descobriu-ho al següent enllaç:

Reflexionant...

Una vegada fet aquest treball i haver observat els descriptors que es manifesten, podem determinar que el REM és un material que ha de prendre un paper més protagonista a les aules, ja que creiem que facilita molt el desenvolupament i la dinàmica de les activitats proposades a classe.

A més a més, opinem que aquests recursos generen en els infants un major interès, motivació i aprenentatge, perquè permeten passar del que és informatiu al que és significatiu gràcies a un augment de la pràctica i retroalimentació.

Per aquest motiu, consenteix noves experiències d'aprenentatge proveïdes d'una flexibilitat i recreació educativa que malauradament amb les formes d'ensenyament més tradicionals i rígides no s'aconseguirien, per tant, aquest és un pretext per donar pas a les noves metodologies i esperem ser docents actualitzats que busquin el millor aprenentatge pels nostres futurs alumnes.

Per últim, estem molt d'acord amb l'autor Joan Riera, quan aquest assenyala que els materials educatius multimèdia no pretenen solament facilitar un aprenentatge memorístic i conceptual, sinó possibilitar un tipus d'aprenentatge comprensiu i constructiu, adaptat als interessos, a les necessitats i al ritme d'aprenentatge dels estudiants (Riera, J. 2000). I consegüentment, nosaltres ho hem intentat enfocar des d'aquest vessant amb un recurs que facilités els processos mentals de construcció i anàlisi d'aprenentatges, promovent a més la recerca cap a nous coneixements i la millora en la formació de la persona humana.

© 2020 Aleix Gomez Subarroca. 4t curs CAFE i Educació Primària. 
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar