Incident crític


Una nova pantalla, d'un nou aprenentatge. Aquest està lligat al ciberassetjament, i a com hem d'actuar com a futurs docents si ens trobem en aquesta situació... així doncs, he proposat un pla d'actuació i he analitzat un incident crític en concret. Som-hi!


Abans d'entrar en matèria m'agradaria fer un petit incís. Crec que és amb la qual mantinc més afinitat. I la pregunta seria: es pot mantenir afinitat amb una pantalla? Doncs jo crec que partint de la definició d'afinitat: "Semblança, relació o proximitat d'una cosa amb una altra" puc mantenir-la... per què som lliures de pensar i creure en el que vulguem no? Ara bé, sóc dels que penso que sempre amb una raó o un ideal a seguir. Mantinc l'afinitat pel meu bagatge personal.... estimat lector, llegeix el document que hi ha aquí sota i ho entendràs!

Per reflexionar una mica, m'agradaria comentar el següent: Per què hi ha centres educatius que amaguen el ciberassetjament o assetjament a les seves escoles? Per què alguns o algunes veuen malament que existeixi aquests casos als centres? Potser el que hauríem de preocupar-nos seria el fet que a un centre es digui que no n'hi ha, perquè voldrà dir que sí que n'hi ha, però aparten la mirada cap a un altre costat, generar així l'efecte contrari: que hi hagi més i més casos a causa d'una manca de protocols i mesures per tal de pal·liar-lo des de l'arrel.

T'invito que visualitzis el següent vídeo de la campanya #ENDViolence (UNICEF, 2018)

"Farè amics nous? 

"De veritat haig d'anar

"I si m'obliguen a fer mal a algú?

"I si tanca la porta amb clau?

"I si no li caic bé al meu professor?

"I si el director em demana que vagi a la seva oficina?

"I si Karim comparteix fotos meves?

Aquestes són preguntes que es fan infants que no volen anar a l'escola... són un exemple dels protagonistes que surten a la campanya #ENDViolence d'UNICEF creada l'any 2018. Però, volem que infants es facin aquestes preguntes? Volem que vagin amb por als centres educatius?

Hem d'aconseguir anar cap a una societat on els nens i les nenes no tinguin por en començar el curs, no creus? Hem d'anar a què tots i totes tinguin moltes ganes de començar l'escola, de veure els i les companyes i d'aprendre al màxim de cada experiència. 

Però, i com actuo jo? Que faig ara com a estudiant d'educació  primària? Doncs ho he lligat amb l'evidència de Tweet a week, i he donat a conèixer dades estadístiques actuals sobre els diferents tipus de violència viral existents. Aquestes dades les vaig extreure de l'article Violencia viral: los 9 tipos de violencia viral (2019), de la famosa ONG Save the Children.

A continuació, mostro el tweet que vaig piular per tal de conscienciar a la gent entorn la violència viral.

Jo ja he actuat, i tu? 



"No deixem que la violència sigui una lliçó diària.

- UNICEF (2018).

© 2020 Aleix Gomez Subarroca. 4t curs CAFE i Educació Primària. 
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar